יום שישי, 28 בנובמבר 2014

תמונה אחת לפעמים עושה את כל ההבדל


יכול מאד להיות שיש לכם היום דירה אבל אתם רוצים לעבור לדירה או בית חדש. הסיבות להחלפת דיור יכולות להיות שונות ומגוונות וכל משפחה עושה את השיקולים שלה בהחלפת הדיור. ישנן משפחות אשר מתרחבות ורוצות לעבור לדירה גדולה יותר, יש משפחות אשר מעוניינות לעבור לאזור מגורים אחר בעקבות עבודה, קרה להורים או בשל רצון לשפר שכונה וישנן משפחות אשר פשוט מחליטות כי הן מיצו את הדירה שברשותן וכי הגיע הזמן לעבור הלאה לדירה חדשה. הסיבות להחלפת דירה הן רבות כמעט כמספר האנשים אשר מחליפים את הדירות ואין זה משנה מדוע החלטתם להחליף דירה, מה שחשוב הוא שתיקחו בחשבון את:

  • הליך החלפת הדיור
  • היכולת להעלות את ערך הדירה הקיימת
  • התשלום הראשוני עבור המשכנתא החדשה
  • עלויות המעבר

הליך החלפת הדיור

החלפת הדיור זהו הליך במהלכו אתם מוכרים את הדירה הקיימת שלכם ורוכשים דירה חדשה. מבחינות שונות מדובר על פרוצדורה ובמיוחד מבחינת ההבנה כיצד להתנהל עם המשכנתא שלכם. יכול להיות שיש לכם דירה וכבר שילמתם על חלק מהמשכנתא. לאחר שתמכרו את הדירה דבר ראשון שתצטרכו לעשות הוא להחזיר את המשכנתא. לאחר החזרת המשכנתא ניתן לשער שיהיה בידכם סכום כסף מסוים (בהתחשב בכך שערך הדירות עולה בהתמדה ולא תמכרו את הדירה בפחות כסף ממה שקניתם אותה). עם סכום הכסף שנשאר לכם תוכלו לשלם את התשלום הראשוני על הדירה החדשה. ככל שתצליחו למכור את הדירה ברווח גדול יותר, כך יהיה לכם סכום גבוה יותר לתשלום הראשוני של המשכנתא החדשה ותשלמו פחות כסף מדי חודש.

העלאת שווי הנכס הקיים

הרעיון של העלאת שווי הנכס הקיים הוא פשוט, ככל שתמכרו את הדירה הקיימת שלכם ביותר כסף, כך יהיה לכם יותר כסף לתשלום הראשוני עבור הדירה החדשה שלכם. ככל שיהיה לכם סכום גבוה יותר, כך התשלומים החודשיים על הדירה החדשה יהיו נמוכים יותר. על מנת להעלות את שווי הנכס הקיים אתם יכולים לשים תמונה מיוחדת על הקיר, לצבוע את הקירות ולנקות את הבית כך שהערך שלו ייראה גבוה יותר. אנשים מוכנים לשלם יותר על דירה שמורה, עם תמונות על הקירות ונקייה.

החלפת משכנתא

על מנת לקבל משכנתא חדשה יבקשו מכם בבנק לשלם את הסכום הראשוני שצריך להיות שווה לפחות לרבע משווי הדירה. לאחר מכירת הדירה הקיימת תוכלו לבקש מהבנק לכסות את המשכנתא ולהשתמש ביתרה למשכנתא החדשה והכל מהיר וקל.

עלות המעבר

לאחר מכירת הדירה הקיימת ובחירת הדירה החדשה יש לבצע תכנון של המעבר, לבדוק את עלויות העברת הרהיטים והחפצים ולבדוק את כל הפרטים הקטנים כמו למשל את עלות הניקיון במקום, עלות הנורות החדשות שתצטרכו לשים ופשוט להתכונן לכך מבעוד מועד כדי שלא תופתעו ביום המעבר עצמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה